Wednesday, June 30, 2010

Hanya Engkau


Fitrah insani membuat diri terasa ingin menyayangi dan disayangi..terkadang memenuhi keinginan tanpa panduan sejati..nafsu menguasai diri..tanpa iman dan akal memandu diri, terus hanyut dibawa arus duniawi..nikmat cinta palsu yang hanya sementara makin pudar.lantas hati disapa dengan kalimah suci..kembali tertuntun langkah kerana cintaNya lebih bermakna.
Kadang-kadang diri terasa kerdil dalam kembara sufi..mencari cinta sang Agung dalam hidup yang penuh dengan ranjau berduri..Ya Rahman, begitu hinanya diri bila disisiMu..Engkau Tuhan yang Maha Berkuasa atas sekalian makhluk termasuk diriku dan Maha Hebat,sedangkan diriku cuma insan yang penuh dosa..terimakah Engkau akan cintaku??adakah aku di antara kekasih2Mu, wahai Tuhan??namun Ya Allah,sesunnguhnya Engkau tahu, bahawa diri ini tidak tenang melainkan mengingatiMu..diri ini gelisah melainkan memikirkanMu..diri ini lemah melainkan mengingati saat pertemuan agung bersamaMu..Maka Ya Rabbul Izzati, tenangkan hatiku tatkala hati ini gusar.sentiasalah pegang hati ini kerana hati ini telah kuberikan hanya untukMu...




Wahai Kekasihku,andai hatiku jauh dariMu

Ingatkanlah aku tentang pertemuan kita dalam surat cintaMu

Agar aku kembali dekat denganMu

Andai diri ini mengagungkan cinta hambaMu

Tegurlah aku sesungguhnya cintaMu adalah cinta yang hakiki

Agar aku tidak lagi menduakan cintaMu

Saat kaki ini melangkah tanpa redhaMu

Peringatkanlah daku wahai Kasih tentang matiku

Agar kembali tertuntun langkahki menuju jannahMu

Akan daku sambut kasihMu wahai Kekasihku

Dalam hening malam penuh syahdu

Namun alangkah hibanya kurasa

Andai malam ini bukanlah daku menjadi tamu pilihanMu

Siapa yang tidak cemburu

Andai insan lain dapat sambut cintaMu

wahai Kekasihku

sedangkan aku???

Langsung tidak mengendahkan kehadiranMu tika saat itu

Duhai hati yang berbolak balik

Diamlah kau disana

Agar aku sentiasa bisa merasakan rindu dan cinta Kekasihku

Agar aku mampu sambut cintaNya

Saat dingin setiap malam

Ya Khaliq,sungguh Engkaulah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Suburkanlah hati ini dengan ma'rifatmu

Agar diriku sentisa terpandu menghala tuju yang satu

Ilahi..anta maksudi.!

0 comments:

Post a Comment