Tuesday, January 4, 2011

Shifting Paradigm

Aku melihat mereka di situ. berwajah semangat untuk misi yang satu.antara mereka,cukuplah kekuatan ukhwah atas ratiban asma Allah.yang menjadi teras misi mereka.andainya daripada mereka luntur dan futur di jalan itu,ditariknya kembali tangan mereka.untuk teruskan kembali perjuangan yang penuh liku.tiada masa tuk berehat walau sesaat .takkan dibiarkan sesaat berlalu tanpa perancangan.tidak juga merancang tanpa ilmu yang membuku.dengan semangat jihad yang sentiasa membara.bagaikan api ingin menyambar mangsa.



Mengarungi samudera kehidupan
Kita ibarat para pengembara
Hidup ini adalah perjuangan
Tiada masa tuk berpangku tangan
(shoutul harokah,bingkai kehidupan)



Dengan matlamat syahid atas jalanNYA,meneruskan misi walau sering diuji.terus melangkah walau sering goyah.kerna kerehatan mereka hanyalah di syurga.tidak rela melihat Islam tercinta diinjak2.terasa kian membara hati dan jiwa.berbekalkan hamasah menyusun strategi dan langkah.aku ingin jadi sebahagian dari mereka.aku ingin sentiasa dengan mereka.Ya Allah,saat diri goyah,jangan gantikan diriku dengan yang lain.tidak aku rela untuk diganti.biarkan aku dengan ‘goresan luka’ di jalan ini.agar menjadi saksi pengorbanan.tatkala saat pengadilan di depanMu.agar aku dapat berhujah,inilah bukti cintaku untukMu.



Takkan surut walau selangkah

Takkan henti walau sejenak

Cita kami hidup mulia

Atau syahid mendapat syurga(shoutul harokah,gelombang kehidupan)



Cukuplah kata2 Amru Bin Jamuh(salah seorang sahabat Nabi) mencetus semangat dalam diri,,

Ya Rasulullah! Sesungguhnya anak-anakku mahu menghalang aku daripada keluar berjihad bersamamu. Demi Allah! Sesungguhnya aku benar-benar berharap untuk berjalan dengan kaki ku yang tempang ke syurga [Ibn Hisham]

Jadi,ayuh kita bangkit dan ubah paradigma diri!!

5 comments:

Yna Sofya said...

terus berlari mengejar mimpi. mimpi yg pasti :)

Syaheera My said...

Think fresh, dan ubahlah dirimu! tak gitu? =)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Nur Farhana said...

to kak syeera..yup,,betul3,,setuju!!

Nur Farhana said...

to kak yana.walaupun jatuh dan luka tatkala berlari,terus bangkit dan pantas berlari

Post a Comment