Monday, February 14, 2011

Cinta Hakiki~cinta Ilahi

Teringin benar aku melihatMu…
Namun kubimbang,andai kiranya Engkau berpaling daripadaku saat PERTEMUAN ITU..
Pabila mengenangkan dosa2…
Aku sedar,betapa hinanya diriku disisimu
Siapalah aku,,
Cuma seorang hamba yang sering ingkar arahanMu
Seorang hamba yang sering lalai mengingatiMu
Apakah engkau juga lupakan aku saat aku jauh dariMu?
Pabila sepasang kekasih yang bercinta
Tidak pernah sekalipun terfikir mereka untuk melupakan kekasihnya
Tapi,apakah kiranya kekuatan cinta kita seperti itu?
Andai cinta kita tidak seperti mereka,,
Aku tahu ianya berpunca daripadaku
Aku sombong daripada mendengar nasihatMu dalam ‘surat cinta’ yang engkau layangkan kepadaku
Apakh engkau marah dengan tindakanku itu?
Aku tahu Kau pasti marah
Kerna aku sering menjanjikan balasan cinta ini..
Tapi,apa yang aku lakukan cumalah janji semata2
Wahai Kekasihku,
Apakah engkau jemu terhadapku
apabila seringkali aku mengulangi laranganMu??
Jangan engkau tinggalkanku wahai Kekasihku,
Tetaplah pegang hati ini,saat ia jauh dariMu
Jangan Engkau biarkan ia musnah kerana cinta sang manusia yang penuh janji palsu..
Bukanlah aku sehebat rabiatul adawiyah,,
Bukanlah juga cintaku sehangat cinta siti zulaikha
Namun,sekeping hati yang duduk nun jauh dalam diri
Tetap sentiasa menagih kasih dan cintaMu,,
Wahai Allah Tuhanku,,lemaskanlah aku dalam cintaMu
Moganya ia kan jadi bekal saat kita bertemu

0 comments:

Post a Comment