Thursday, January 3, 2013

Ceritera KITA

Bismillahirrahmanirrahim


Aku tahu. Banyak bezanya antara kita..

Aku suka makan pedas
Kau alergik makan pedas

Aku suka kaler putih
Kau suka kehijauan

Aku suka ayat bunga bunga
Kau lebih suka kalau ‘direct to the point’

Dalam tarbiyah, berukhuwah kerana Dia membuatkan aku sedar banyak perkara. Meski kita banyak beza, tak menjadikan kita makin jauh tapi lebih akrab,moga moga. Dan aku tahu. Dengan kelebihan yang kau ada, boleh menampung kekurangan aku. Dan aku juga begitu. Sehingga akan terbinanya sebuah ‘bangunan’ tersergam indah. 


Setiap daripada kita saling memerlukan, kan ukhti?  Aku jatuh,kau bangunkan aku. Aku tersasar, kau pimpin tangan aku. Dan begitu juga aku. Ukhuwah tu indah, kan ukhti? Tapi ukhti, tiada manis tanpa pahitnya hidup. Macam tu juga dengan ukhuwah kita. Allah akan hadirkan ujian untuk uji sejauh mana keikhlasan kita berukhuwah keranaNya. Dan aku mohon wahai ukhti, andai kita diuji nanti, tetaplah mendoakan satu sama lain.moga takkan putus tali ukhuwah kita, hingga ke syurga..(^__^)



mode:: “Dan Dia (Allah) yang mempersatukan hati-hati mereka (kaum mukminin), seandainya kamu membelanjakan dunia dan seisinya, niscaya kamu tidak akan dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah lah yang mempersatukan hati-hati mereka.” (Al Anfal: 63)::



0 comments:

Post a Comment