Wednesday, August 4, 2010

Gerimis Hati...



Ya Allah..tidak pernah aku minta kedudukan..



Tidak pernah sekali kuminta pangkat..



Namun tidak pernah sekali aku minta berjauhan denganMu..


Seandainya taklifan yang Kau berikan kepada ku ini


Kiranya dapat membuatkanku makin dekat denganMu


Aku redha


Bukanlah redhaku hanya mainan di bibir


Tapi hatiku yang membisik sayu..


Tidak ku mampu memikul amanah ini yaAllah..


Kerna kutakut,


Pabila dihadapanMu kelak..


Aku tak dapat menjawab atas soalan tentang amanah ini..


Kutakut juga yaAllah..


Tidak dapat ku tawazzun dengan pelajaran…


Namun jika memang benar inilah namanya pengorbanan CINTA..


Kusanggup berkorban demi agamaMu


Sanggup aku redah demiMu wahai Kekasihku..


Hanya satu yang kupinta dariMu..


Berikan aku kekuatan dalam melangkah kaki menujuMu..


Tenangkan daku saat aku gusar dengan amanah taklifan ini Ya Allah..


Tidak kupunya apa2 melainkan hanya balasan cintaku..


Kerna aku hanyalah hamba yang lemah dan dina..



YaAllah..sesungguhnya Engkau lebih tahu tentangku berbanding diriku sendiri…bantulah aku YaAllah..telah kau ingatkan daku dengan kalimah suci..




78. Dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Dia telah memilih kamu dan Dia sekali-kali tidak menjadikan untuk kamu dalam agama suatu kesempitan…
(AlHajj;78)

7. Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama)Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.
(Muhammad;7)










JEJAK-IZZATUL ISLAM-HENDRA
•menapaki langkah-langkah berduri


menyusuri rawa,lembah dan hutan

berjalan diantara tebing jurang

smua dilalui demi perjuangan

letih tubuh di dalam perjalanan

saat hujan dan badai merasuki badan

namun jiwa harus terus bertahan
karna perjalanan masih panjang

kami adalah tentara Allah,
siap melangkah menuju ke medan juang

walau tertatih kaki ini berjalan

jiwa perindu syahid tak akan tergoyahkan

wahai tentara Allah bertahanlah,,
jangan menangis walau jasadmu terluka

Sebelum engkau bergelar syuhada
tetaplah bertahan dan bersiap siagalah

0 comments:

Post a Comment